mandag 27. desember 2010

Hermegås

Spesific (Spesifikt) - det sier nøyatkig HVA jeg skal gjøre .
Measurable (Målbart) - det sier nøyaktig HVOR MYE jeg skal gjøre.
Attainable (Oppnåelig) - det lar seg gjennomføre.
Realistic (Realistisk)- det innebærer ikke mer enn jeg kan klare.
Timebound (Tidsbundet)- Det gjelder f.o.m - t.o.m.






Dette har jeg "stjålet" fra http://www.lailand.net/ , Lailas slankeblogg.
Det er en dame som slanker seg ved hjelp av lavkarbo diett. Jeg har fått mye inspirasjon fra henne. Jeg følger ikke lavkarbodiett i det hele tatt, men det å gå ned i vekt og å komme i form kan jo gjøres på flere måter. Da jeg så denne plansjen med de supre målene var jeg solgt. Dette må jo jeg også prøve. Nå har jeg jo kommet godt igang med bevegelse og aktivitet etter at jeg var på trimtur i Budapest i Oktober. Har trent to ganger i uka (utenom sykdom og romjulsuka) og noen ganger fler. Det er jo helt strålende til å være meg. Jeg har også klart å kutte ut godterispising midt i uka. Hadde gått ned fem kg til deseber. Siden det ikke er vekta, men det å komme i form som er fokuset mitt (prøver en ny vri) så veier jeg meg nesten ikke. Merker på klærne at de passer bedre. F.eks. skibuksa mi. Den fikk jeg ikke igjen glidelåsen på i påsken, men den kan lukkes med knappen og greier nå :) Det er motivasjon det. Merker også at treningsøktene på SATS går lettere, altså jeg er i bedre form.



Nå har vi bestilt sommerferie til Rhodos så da har jeg jo en god "unskyldning" til å fortsette det gode mønsteret jeg har kommet inn i nå. Så, jeg håper jeg klarer å holde koken i det nye året.

Ingen kommentarer: