mandag 18. april 2011

sokkeskole

Annepålandet på http://www.asalmanakk.blogspot.com/ har sokkeskole og jeg har kastet meg på. Jeg har aldri strikket sokker før og så frem til å lære det. Det viser seg at jeg er helt taltntløs til å lese oppskrift og tydeligvis har vanskelig for å forstå. Det er bare jeg som kommer med spørsmål alle de andre synes bare det er topp med nye ideer ol. Men, selv om jeg gjør litt feil og bruker lang tid så har jeg ikke gitt meg. Har noen bilder av prosessen her











































Det er ganske moro å strikke sokker for det er så mye småplukk. Her er det mange forskjellige vendinger. Det er vanskelig å henge med, men jeg må jo prøve meg frem.




Jeg har brukt garnet "fabel" og det er veldig behagelig å strikke med. Jeg bruker strømpepinner 2.5 mm.


Da gjenstår det bare å se om jeg blir ferdig med denne sokken og om jeg klarer å få strikket sokk nr. 2. Annepålandet anbefaler å strikke begge sokkene samtidig sånn at man unngår å ende opp med en sokk. Jeg strikker så sent og sliter sånn med å forstå oppskriften at jeg ikke gjorde det nå. Men, neste par skal strikkes paralelt.

Ingen kommentarer: