torsdag 10. februar 2011

Nytt strikkeprosjekt ferdig




Her har jeg strikket hals fra Nøstebarn sin bok. Jeg gikk tom for garn så jeg måtte fylle på med litt hvit på siste halvdel....
Den skal egentlig strikkes i totråds merino lammeull. Jeg strikket i brunt med tretråds merino lammeull. Føler at jeg gjerne kunne brukt totråds på selve halsen (bretten øverst) for den ble litt tykk. Ellers føler jeg at det ble best med tretråds på "lefsene" som henger ned. Den hvit er i totråds da jeg gikk tom for brun. Så halve forstykket er hvitt. Det ble ikke veldig lekkert, men den skal bare brukes under og av meg så det gjør ikke noe. Kunne også strikket med litt større pinner på for- og bakstykket. Føler at halsen ble litt skjør. Det var en enktel oppskrift og det tok ikke lang tid å strikke ferdig.

Ingen kommentarer: